آرشیو وبلاگ

تفاوت کرم آبرسان و مرطوب کننده

تفاوت کرم آبرسان و مرطوب کننده

پوست، یک عضو مهم بدن است که تمامی افراد، فارغ از سن و جنسیت، رسیدگی به آن را در اولویت قرار می دهند. پوست بدن علاوه بر مراقبت، به آب رسانی و رطوبت رسانی بسیاری نیاز دارد که بخش کمی از آن، با نوشیدن مستقیم آب برطرف می شود اما قسمت اعظم این موضوع، نیاز به کرم مرطوب کننده و آبرسان دارد. آبرسان و مرطوب کننده دو محصول مراقبت پوستی هستند و علاوه بر ضرورت وجود آن در روتین، پس از استحمام، جهت تامین رطوبت از دست رفته بدن، مورد استفاده قرار می گیرند اما آیا این دو محصول کارایی و عملکرد یکسانی دارند؟ در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا به بررسی تفاوت کرم آبرسان و مرطوب کننده بپردازیم.

کرم آبرسان

کرم آبرسان

کرم آبرسان یک محصول بهداشتی است که برای مراقبت از پوست به کار می رود. این کرم حاوی ترکیبات آبرسان است و به حفظ لطافت، رطوبت و نرمی پوست کمک می کند. آبرسان ها حاوی هیالورونیک اسید، گلیسیرین، عصاره آلوئه ورا و عسل هستند که علاوه بر جلوگیری از خشکی پوست، سبب آبرسانی این عضو می شوند. همچنین برخی از آبرسان ها در ساختار خود دارای ویتامین ها و مواد مغذی هستند که می توانند پوست را تغذیه کنند.

آبرسان ها معمولا در مرحله پنجم روتین مراقبت پوست مورد استفاده قرار می گیرند و برای پوست های خشک و آسیب دیده بسیار مفید خواهند بود. این محصول با تحریک بافت های کلاژن ساز، می تواند از ایجاد چین و چروک جلوگیری کرده و پیری پوست شما به تعویق بیندازد. همچنین پوست هایی که در اثر عوامل محیطی مانند آفتاب، آب و هوای سرد و آلودگی دچار آسیب شده اند، برای بهبود و ترمیم زود هنگام، نیاز بیشتری به کرم های آبرسان دارند.

آبرسان ها مختص نوع خاصی از پوست نیستند و این یک تفکر رایج و اشتباهی است که میان افراد وجود دارد. بسیاری از بانوان و آقایانی که پوست چربی دارند، از استفاده از آبرسان ها خودداری می کنند تا شاید بتوانند از چربی پوست خود کم کنند اما اشتباه دقیقا در همین تصمیم رخ می دهد. پوستی که چرب است، معمولا برای جبران کم آبی، ترشح سبوم را افزایش می دهد که نتیجه آن، چربی هر چه بیشتر پوست است. چنانچه پوست چربی دارید، آبرسان را حتما در روتین خود قرار دهید تا شاهد معجزه این محصول در شادابی و طراوت پوست خود باشید.

آبرسان ها بیشتر بر پایه آب هستند و سبب آبرسانی سلول های پوستی می شوند. بافت این محصولات معمولا سبک و حالت ژلی هستند تا به سادگی جذب شده و باعث روشن شدن و شفافیت هرچه بیشتر پوست گردند.


بیشتر بخوانید: تونر چیست؟


ویژگی های کرم آبرسان

  1. نرم کننده: یک کرم آبرسان باید بتواند پوست را نرم و لطیف کرده و در عین حال، سبب آرامش آن گردد؛ بنابراین حاوی مواد مرطوب کننده و ملایم با خواص نرم کنندگی هستند.
  2. آنتی اکسیدان: آنتی اکسیدان های موجود در آبرسان سبب جلوگیری از چین و چروک می شوند که نهایت این امر پیشگیری از پیری زودرس می باشد. همچنین به دلیل وجود ویتامین E و C در ساختار اولیه این محصولات، پوست شفاف با طراوت، از نتایج استفاده مستمر و مداوم آبرسان است.
  3. مواد مغذی: مواد مغذی مانند پروتئین ها، ویتامین ها، مواد معدنی و اسید های اشباع نشده می توانند در شادابی و جوانی پوست تاثیر بسیاری داشته باشند؛ بنابراین یک آبرسان خوب، باید حاوی مواد مغذی باشد.
  4. سبک، با قابلیت جذب بالا: یک آبرسان خوب باید بافت نرم و سبکی داشته باشد تا بتواند به راحتی جذب پوست شود و مواد مغذی را به عمیق ترین لایه های پوست منتقل کند. بافت سبک آبرسان علاوه بر جذب بالا، بدون ایجاد حس سنگینی روی پوست، از ایجاد حس کلافگی ناشی از چرب بودن بیش از حد محصول بر روی پوست، جلوگیری خواهد کرد.

کرم مرطوب کننده

کرم مرطوب کننده

کرم های مرطوب کننده بافت کرمی و رنگ سفیدی دارند و حاوی روغن و چربی هستند. وظیفه اصلی مرطوب کننده، حفظ رطوبت، جلوگیری از خشکی، ترک خوردگی و التهابات پوست است؛ به همین جهت مرطوب کننده ها علاوه بر تامین رطوبت، آب را درون پوست نگه می دارند و از تبخیر آن جلوگیری می کنند. این محصولات می توانند به تسریع فرآیند ترمیم پوست کمک کنند و احساس آرامش و طراوت را برایتان به ارمغان بیاورند.

مرطوب کننده ها حاوی مواد معدنی و املاح ضروری پوست، مانند ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها هستند که می توانند درصد جذب آب توسط پوست را تا حد زیادی افزایش دهند.

ایجاد رطوبت پوست و حفظ آن، توسط سبوم انجام می شود و مرطوب کننده مانند یک محصول مکمل عمل می کند اما گاهی رطوبت طبیعی بدن کافی نیست؛ بنابراین در این زمان استفاده از مرطوب کننده ضرورت بیشتری پیدا می کند.

روغن های به کار رفته در کرم های مرطوب کننده حاوی مواد معدنی و گیاهی مانند نارگیل، بادام، جوجوبا و درخت چای هستند. این روغن ها می توانند برای پوست های خشک بسیار مفید و کارآمد باشند و سبب نرمی و لطافت هر چه بیشتر پوست شوند.

این محصول در مرحله ششم روتین پوستی قرار دارد و معمولا پس از آبرسان ها استفاده می شوند تا بتوانند مواد موجود در آبرسان را درون پوست نگه دارند.


بیشتر بخوانید: بهترین قرص ویتامین سی


ویژگی های مرطوب کننده

  1. حفظ رطوبت: مرطوب کننده باید بتواند آب مورد نیاز را تامین کرده و درون پوست نگه دارد تا از خشکی و ترک خوردن آن جلوگیری کند.
  2. ترمیم باریکه های طبیعی: ابتدا باید بدانید که موادی مانند کلاژن و هیالورونیک اسید که به طور طبیعی توسط پوست تولید می شوند، باریکه های طبیعی نام دارند. مرطوب کننده ها وظیفه حفظ و تقویت ساختار پوست را دارند تا از این طریق، باریکه های طبیعی را ترمیم و تقویت کنند.
  3. آرامش پوست: مرطوب کننده باید بتواند سبب آرامش پوست شود و این عضو را از مشکلاتی مانند خشکی، التهاب و ترک نجات دهد.
  4. جذب سریع: مرطوب کننده ها باید در کوتاه ترین زمان جذب پوست شوند و ترکیبات موجود در خود را که حاوی مواد مغذی هستند، برای اثر گذاری بیشتر، به عمیق ترین لایه های پوستی برسانند.

تفاوت کرم آبرسان و مرطوب کننده

تفاوت آبرسان و مرطوب کننده

بسیاری از افراد تصور اشتباهی پیرامون این دو محصول دارند و معتقدند هر دو آن ها عملکرد یکسانی دارند اما برخی از وظایف آبرسان و مرطوب کننده با یکدیگر متفاوت است. برای آن که بتوانیم تفاوت این دو محصول را متوجه شویم، باید با دو مفهوم پوست خشک و پوست کم آب یا دهیدراته آشنا باشیم.

پوست خشک

پوست خشک، پوستی است که کم تر از مقدار طبیعی روغن و رطوبت را درون خود نگه می دارد و طراوت و کشسانی پایین تری نسبت به دیگر انواع پوست دارد. علت به وجود آمدن پوست خشک می تواند منشا ژنتیکی، عوامل محیطی و مراقبت های نامناسب باشند. پوست خشک معمولا هیچ گونه چربی ترشح نمی کند و به علت نبودن چربی، آب درون پوست به راحتی تبخیر می شود.

 پوست خشک معمولا ویژگی هایی مانند کمبود چربی، لطافت پایین، حساسیت، قرمزی و خارش را به همراه دارد.

پوست کم آب یا دهیدراته

پوست کم آب یا دهیدراته بر خلاف تصور عموم، هیچ ارتباطی با چربی یا خشکی پوست ندارد و هر نوع پوستی می تواند دچار کم آبی شود. پوست افرادی که دچار کم آبی هستند، گاها چربی بیشتری جهت جبران کم آبی تولید می کند؛ این در حالی است که پوست خشک چربی ترشح نمی کند.

حال که فرق بین پوست کم آب با پوست خشک مشخص شد، می توان به راحتی تفاوت بین مرطوب کننده و آبرسان را نیز تشخیص داد. از جمله تفاوت های مهم بین این دو محصول شامل:

1.ساختار و مواد تشکیل دهنده

آبرسان ها باید بتوانند آب مورد نیاز سلول های پوستی را تامین کنند که برای تحقق این هدف، وجود هیالورونیک اسید درون این محصولات ضروری است؛ در حالی که مرطوب کننده ها باید از هدر رفتن و تبخیر آب جلوگیری کنند؛ بنابراین حاوی مواد روغنی هستند.

2.هدف از استفاده این محصولات

پوست کم آب به راحتی شادابی خود را از دست می دهد و در صورت عدم رسیدگی، دچار چین و چروک و پیری زودرس می شود؛ بنابراین آبرسان ها می توانند از این اتفاق جلوگیری کنند. پوست خشک دچار پوسته می شود و کشسانی کم تری خواهد داشت و مرطوب کننده می تواند با ایجاد نرمی و لطافت، در کاهش چنین مشکلاتی، به پوست کمک کند.

3.عملکرد

آبرسان ها می توانند آب مورد نیاز را برای سلول های پوستی تامین کنند اما مرطوب کننده ها مانند یک سد عمل کرده و آب را درون پوست گیر می اندازند و از خروج و تبخیر آب و رطوبت جلوگیری می کنند.

4.بافت و ظاهر

ظاهر آبرسان با مرطوب کننده متفاوت است. معمولا آبرسان ها ژلی و بر پایه آب بوده و دارای بافت سبک تری هستند. این در حالی است که مرطوب کننده ها به صورت کرمی و غلیظ تر تولید می شوند و در مقابل آبرسان ها بافت سنگین تری داشته و بیشتر بر پایه روغن هستند.

5.اولویت در استفاده

ممکن است شما جزو آن دسته از افرادی باشید که از هر دو محصول آبرسان و مرطوب کننده، به طور همزمان استفاده می کنید اما ترتیب اولویت در استفاده از این محصولات را ندانید. نکته بسیار مهم در ترتیب روتین پوستی، اولویت بندی بر اساس غلظت مواد است، به این ترتیب که محصولات رقیق تر، اولویت بالاتری دارند و شروع روتین پوستی از این محصولات می باشد.

بین آبرسان و مرطوب کننده، آبرسان بافت سبک تری دارد و مرطوب کننده دارای غلظت بیشتری است؛ بنابراین در روتین پوستی ابتدا آبرسان و پس از جذب آن، مرطوب کننده مورد استفاده قرار می گیرد.

یکی دیگر از دلایل اولویت آبرسان نسبت به مرطوب کننده، توجه به عملکرد آن ها است. از آن جایی که آبرسان سبب آبرسانی شده و مرطوب کننده ها، وظیفه حفظ رطوبت و آب درون پوست را دارند؛ پس ضرورت استفاده از آبرسان پیش از مرطوب کننده، کاملا مشخص است.


بیشتر بخوانید: اسکراب چیست؟


کرم آبرسان فوراور: بهترین کرم برای انواع پوست

کرم آبرسان فوراور

ما در این مقاله به پاسخ سوال "تفاوت کرم آبرسان و مرطوب کننده چیست؟" پرداختیم و کاربرد های هر کدام را به طور جداگانه بررسی کردیم. سعی ما بر این بود که به شما در انتخاب محصول مورد نیازتان کمک کرده باشیم تا پوستتان، بهترین نتیجه را از استفاده محصول درست بگیرد.

شاید بسیاری از شما مایل به استفاده از 2 محصول جداگانه نباشید و دنبال کالایی باشید که خاصیت آبرسانی و مرطوب کنندگی را درون خود داشته باشد. کرم آبرسان فوراور تلفیقی از هر دو محصول است و حاوی عصاره پوست درخت کاج و کلاژن طبیعی می باشد که علاوه بر تامین آب سلول های پوستی، می تواند رطوبت را نیز حفظ کند.

شما با خرید کرم آبرسان فوراور، علاوه بر آبرسانی و رطوبت رسانی پوست، می توانید روند کلاژن سازی پوستتان را افزایش دهید و در جلوگیری از ایجاد چین و چروک، اقدام مثبتی داشته باشید.

کرم مرطوب کننده فوراور

کرم مرطوب کننده فوراور

برند فوراور در راستای مراقبت از پوست، مرطوب کننده ای تولید کرده است که دارای کارایی چند منظوره می باشد. لوسیون مرطوب کننده فوراور حاوی ژل خالص گیاه آلوئه ورا، ویتامین E و روغن جوجوبا است که سبب تسکین پوست ناشی از التهابات و حساسیت شده و همچنین سبب انعطاف پذیری بیشتر پوست نیز می شود.

برای خرید کرم مرطوب کننده فوراور می توانید وارد صفحه محصول شده و آن را تهیه کنید.

نظر خود را بنویسید

دیدگاه