آرشیو وبلاگ

بهترین روش های مراقبت از پوست صورت

بهترین روش های مراقبت از پوست صورت

روش‌های مراقبت از پوست صورت، تنها برای حفظ زیبایی به کار نمی‌‌روند. با به‌کارگیری این روش‌ها و داشتن پوستی سالم‌، راه ورود میکروب‌ها به بدن مسدود خواهد شد. در این مقاله با ما همراه شوید تا ضمن آشنایی با بهترین روش‌های مراقبت از پوست صورت، بهترین محصولات مراقبت از پوست صورت را بشناسید.


چرا باید از پوست خود مراقبت کنیم؟

بهترین روش های مراقبت از پوست صورت

پوست اندامی بسیار مهم در بدن است. پوست بدن و صورت علاوه بر هدیه کردن زیبایی به ما، قادر هستند با پوشانیدن و محافظت از قسمت‌های داخلی بدن، رها کردن عرق و ... برای ما مصونیت و سلامت ایجاد نمایند. از این رو از طریق آشنایی با روش های مراقبت از پوست صورت و بدن، می‌توانیم به طور دائم از این نعمت‌های خدادادی مراقبت به عمل آوریم.


مهم ترین نکات مراقبت از پوست

برای مراقبت از پوست صورت رعایت برخی نکات ضروری است. از جمله مهم‌ترین این موارد عبارتند از:

نوع پوست خود را بشناسید

برای مراقبت از پوست، ابتدا باید پوست خود را بشناسید تا بتوانید محصولات مناسب مراقبت از پوست خود را تهیه و مصرف نمایید. برای این که بدانید پوست شما از کدام نوع است ابتدا لازم است با یک شوینده‌ی ملایم، پوست صورت خود را بشویید و آن را با یک حوله‌ی نرم خشک کنید. در نهایت نیز بایستی پس از یک ساعت، وضعیت پوستتان را بررسی نمایید.

  • اگرپوست‌تان در ناحیه‌ی پیشانی، چانه و بینی چرب شد، پوست شما «چرب» است.
  • در صورت قرمز و ملتهب بودن پوست، شما دارای پوستی «حساس» هستید
  • اگر پوست شما خشن و پوسته پوسته شود، شما دارای پوستی «خشک» هستید.
  • در صورت شفاف بودن پوست، شما دارای پوستی «معمولی» هستید.

همواره به پوست خود رسیدگی کنید

برای مراقبت از پوست خود بایستی یک برنامه‌ی دائمی داشته باشید. برای این منظور لازم است تا:

  • به موقع پوست‌تان را بشویید.
  • از استرس دوری نمایید.
  • به هیچ عنوان دخانیات مصرف نکنید.
  • از ایجاد حساسیت پوستی در پوست‌تان جلوگیری نمایید.
  • از فشار دادن جوش صورت جدا پرهیز کنید.
  • از مصرف اسپری و ژل روی پوست صورت به دلیل مسدود کردن منافذ پوست، خودداری کنید.


بیشتر بخوانید : بهترین اسکراب صورت


از لمس و کشیدن پوست صورت خود اجتناب نمایید

یکی از روش ‌های مراقبت از پوست صورت، جلوگیری از لمس آن است. با هر بار لمس صورت و کشیدن پوست با دست، میکروب‌های زیادی وارد پوست‌تان می‌شوند.

با پوست خود با ملایمت برخورد نمایید

همواره توصیه می‌کنیم که از تکنولوژی‌های روز که به پوستتان آسیب جدی می‌رسانند، دوری کنید. به عنوان مثال برنزه کردن پوست صورت سبب ایجاد آسیب‌های جدی در پوست صورت می‌شود. 

رژیم غذایی سالم داشته باشید

یکی از بهترین روش‌ های مراقبت از پوست صورت، مصرف تغذیه‌ی سالم است. برای داشتن پوست زیبا بایستی از میوه‌ها، سبزیجات، غلات و پروتئین کافی در وعده‌های غذایی استفاده نمایید.

محصولات مراقبت از پوست را بشناسید و از آن‌ها استفاده نمایید

از بهترین روش های مراقبت از پوست، شناختن محصولات مراقبتی است. با استفاده از محصولات مراقبت از پوست مناسب می‌توانید پوستی سالم و شفاف داشته باشید.


مراحل مراقبت از پوست های خشک و حساس، معمولی و چرب

روش های مراقبت از پوست

مراقبت از پوست شامل دو مرحله است:

  • شناخت جنس پوست
  • شناخت محصولات مراقبتی مناسب جنس پوست

همان‌طور که بیان نمودیم از مهم‌ترین مراحل شروع مراقبت از پوست صورت، شناخت جنس پوست است. با بررسی انواع پوست، خواهید دانست که پوست صورت شما می‌تواند یکی از انواع زیر باشد. پس از تعیین نوع پوست‌تان باید محصولات مراقبت پوستی مناسب را مورد استفاده قرار دهید. در ادامه برای هر یک از انواع پوست، محصولات مراقبتی مناسب را معرفی می‌نماییم.

پوست خشک

اگر پوست شما زمخت است و پوسته پوسته می‌شود، نوع پوست شما از جنس خشک در نظر گرفته می‌شود. از بهترین روش های مراقبت از پوست صورت خشک این است که پوست صورت خود را به آرامی با شوینده‌های فاقد الکل یا عطر، ماساژ دهید و با آب ولرم بشویید.

پوست چرب

اگر پوست شما به خصوص در ناحیه‌ی پیشانی، بینی و چانه، چرب و براق است، شما دارای پوست چرب هستید. از بهترین روش های مراقبت از پوست صورت چرب، استفاده از شوینده‌های فاقد چربی است. بهتر است پس از شستشو‌ی صورت با آب ولرم، از تونر حاوی گلیسرول استفاده نمایید. با این کار منافذ پوستی به حداقل می‌رسند و رطوبت طبیعی پوست به سطح پوست منتقل می‌شود.

پوست حساس

اگر در بسیاری از موارد پوست شما قرمز و ملتهب است و گاهی با سوزش همراه می‌شود، شما دارای پوستی حساس هستید. از بهترین روش های مراقبت از پوست صورت حساس، استفاده از شوینده‌های فاقد الکل است. برای این منظور می‌توانید از شوینده‌های دارای آلوئه ورا، بابونه و ... با ترکیبات ساده استفاده کنید و با آب ولرم صورت خود را بشویید.

پوست معمولی

داشتن پوست معمولی شفاف و درخشان موهبتی الهی است که باید با محصولات مراقبت از پوست مخصوص پوست‌های معمولی این موهبت را حفظ نمایید.


استفاده از محصولات مراقبتی پوست فوراور

محصولات فوراور برای مراقبت از پوست

آشنایی با محصولات مراقبت از پوست استاندارد و با کیفیت فوراور سبب می‌شود شما دارای پوستی شفاف و سالم باشید. فوراور یكی از برند‌های معتبری است كه با استفاده از مواد طبیعی برای رفع مشکلات پوستی، راه‌حل‌هایی را ارائه می‌دهد. در ادامه به برخی از محصولات مراقبتی پوست فوراور اشاره می‌نماییم:

 کرم دور چشم تارگت فوراور

پوست دور چشم بسیار حساس است و به مراقبت ویژه نیاز دارد. کرم دور چشم تارگت فوراور با تکنولوژی پپتید ساخته شده است. این ماده، سیاهی دور چشم را در مدت 15روز کاملاً برطرف می‌کند. کرم دور چشم فوراور سرشار از آنتی‌اکسیدان و ویتامین E است. با مصرف این کرم، خطوط چین و چروک دور چشم کاهش می‌یابند.

پکیج مراقبت پوست روزانه سونیا

فوراور برای مراقبت روزانه‌ی پوست صورت، پکیج مراقبت پوست روزانه سونیا را ارائه نموده است. این پکیج جادویی شامل محصولات زیر است:

  • ژل پاک کننده صورت
  • ژل روشن کننده شفاف کننده سونیا
  • ژل ماسک بازسازی پوست سونیا
  • ژل مرطوب کننده پوست

این پکیج مراقبت پوست باکیفیت دارای تاییدیه‌ی انجمن آلوئه‌ورا آمریکا و مناسب برای تمامی سنین می‌باشد.

قرص کلاژن فوراور

قرص کلاژن فوراور از جمله قرص‌های سفت کننده‌ی پوست است. این قرص میزان ترشح کلاژن را بهبود می‌بخشد و از این طریق به جوان‌سازی پوست کمک می‌نماید. قرص کلاژن فوراور تمام مواد مغذی لازم برای پوست صورت را تامین و پوست را تغذیه می‌نماید. لازم به ذکر است که سازمان غذا و دارو آمریکا (FDA)، مصرف این قرص را بلامانع اعلام نموده است. مصرف این قرص‌ها در درمان بیماری‌های مفاصل، استخوان‌ها، پوست و مو، مشکلات قلبی و ... موثر است.

لوسیون محافظ روز تارگت

لوسیون محافظ روز تارگت فوراور حاوی کرم‌های ضد آفتاب و مواد معدنی طبیعی بوده و پوست را در برابر اشعه‌های مضر UV محافظت می‌نماید. از آن‌جا که در ترکیبات این کرم، گیاهان دارویی وجود دارند، با افزایش رطوبت پوست از آن با قدرت حفاظت به عمل می‌آید. با مصرف مرتب این لوسیون، پیری را به فراموشی خواهید سپرد.

کرم آبرسان فوراور

کرم آبرسان فوراور یا کرم مویسچرایزینگ فوراور از دو محصول «آبرسان» و «مرطوب کننده» تشکیل شده است. این محصول حاوی عصاره‌ی پوست درخت کاج و کلاژن طبیعی است. این کرم یکی از آبرسان‌های عمیق به شمار می‌آید و با مصرف آن پوستی شفاف و سالم خواهید داشت.


کلام آخر

یکی از بهترین روش های مراقبت از پوست صورت، استفاده از محصولات مراقبتی پوست فوراور است. شما با استفاده از این محصولات در حقیقت نگهبانانی را برای حفاظت از پوستتان به خدمت می‌گیرید. با خرید هوشمندانه‌ی محصولات مراقبت از پوست فوراور و با صرف کم‌ترین هزینه، بیشترین سود را عاید پوستتان خواهید نمود.


لینک منبع : goodhousekeeping

نظر خود را بنویسید

دیدگاه